Tuesday 3 January 2012

Permulaan Tahun 2012

Pejam celik pejam celik  kini kita telah berada di tahun 2012, satu permulaan tahun untuk kita semua. Bila tahun baru, macam-macam azam baru akan lahir d fikiran kita kan? ada yang nak cepat posting, dpt keja yang  lebih baik dari sekarang, dpt sesuatu yang lebih baik dalam kehidupan n ada juga yang ingin m’dirikan rumahtangga pada tahun..

            Bagi diriku ini x tekecuali dari m’buat azam baru setiap tahun. Azam tahun nie masi meneruskan misi yang belum habis telaksana pada tahun lalu J posting secepat mungkin J m’gembirakan family n m’cari kebahagian n kegembiraan untuk diri ini J segala yang tejadi pada tahun 2011 dijadikan sebagai pengalaman n sandaran untuk terus meniti hari-hari yang m’datang agar kesilapan yang sama tidak akan beulang lagi dalam hidup ini..

            Sekarang becrita plak sambutan tahun 2012. Tahun ini destinasi menyambut tahun 2012 masi sama seperti tahun 2011 iaitu Sandakan. Walaupun hujan menemani sepanjang perjalanan kami untuk sampai namun ia x m’halang kami untuk berjalan. Sampai jak d Sandakan, misi kami yang paling penting adalah mcD J walau da seminggu mcD dibuka d sana tp tempat nya masi penuh n barisan sgt panjang d semua kaunter, so kami ambil jalan mudah iaitu drive thru ja senang n cepat. Sambil menunggu detik jam 12, sempat lg menonton kekalahan MU, huhu sedih nya. Sambutan d padang Sandakan sama seperti tempat lain iaitu p’sembahan pentas n bunga api.

            Keesokan pagi bila bangun nampak banjir d bawah hotel. Menjadi tanda tanya macam mana pusat bandar boleh banjir?? nasib banjir hanya sekejap, kira banjir kilat la. Pengalaman juga ari petama d tahun baru d sambut dengan banjir hehehe. Kepulangan kami masi sama ditemani dengan hujan.

            Hopefully tahun nie akan menjadi lebih bemakna untuk kita semua. Hadapi hari-hari m’datang dengan J walau apa dugaan yang mendatang kerna hidup kita x penah x m’hdapi dugaan. Setiap dugaan yang mendatang ada hikmahnya yang tesendiri. Namun yang pasti dugaan itu m’jadi pengalaman kita untuk lebih tabah n matang untuk menghadapi setiap yang mendatang selepas ini J


No comments:

Post a Comment